Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Making OpenType fonts with free software
Bednár, Peter ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
In thesis themes of typography and computer font of OpenType format is described in details. At the beginning attention is paid to historical development of typeface, where stress is laid mainly on development of Roman and white letter with their characteristics. Having presented basis of typography work is concentrated on topic of digital font with emphasis on possibilities of OpenType format. Further its characteristics and advantages were listed compared to another formats and it was evaluated as format appropriate also for creating font in education process. Letterspacing and kerning were mentioned between basic graphical modifications in creating fonts. In theoretical part of the thesis they were examined in available programs designed for creating font in OpenType format. Except free available means into summary were included also commercial types due to absence of more advanced instruments and functions with free available applications. In evaluation was found that the most convenient for education is Fontlab Fontographer commercial program, free Type lite and Fontforge indicated for Open-source platform. Practical part of the thesis is focused on two chosen programs for creating main font characteristics. The goal was to detect if it is possible to reach identical results when using both programs. Fontographer program enabled to use wide tool palette dedicated to vector graphic processing by means of Adobe Illustrator similar instrument. In the case of Type lite program there were rather less instruments, what is sufficient for elementary work and familiarization with creating of digital typeface. Freeware shortage is basic absence of kerning, spacing or hinting functions. Comparing program possibilities, it falls that freeware programs based on OS Windows with their functionality are sufficient only for entry level users. The best option within free available programs is Fontforge for OS Linux which supports mentioned typographic functions. Fontographer was recommended for teaching of basic characteristics of OpenType font format. Another goal of the thesis was creating of recommended work procedure for creating basic characteristics of OpenType font for students, that is enclosed at the end of the thesis.
Rasterizace vektorových fontů na LCD
Hrušovský, Marek ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Granát, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje informácie o sub-pixelovom zobrazení písma na monitoroch typu LCD, možnostiach a problémoch, ktoré tento typ zobrazenia prináša. Obsahuje popis implementácie demonštračného programu, ktorý vykresluje písmo pomocou sub-pixelov.
Živý font
Jiříček, Milan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce ve svém začátku popisuje historický vývoj písma, dále pak typografická pravidla využívaná při návrhu znakových sad, a také především teoretické základy tvorby nových fontů moderními metodami, tedy za použití informačních technologií, konkrétně vektorových programů. Okrajově se věnuje i Římskému písmu, dále základnímu rozdělení skladby písem a popisuje také jeho jednotlivé prvky. Další část projektu se zaměřuje na tvorbu digitálního fontu s návazností na jeho oživení za použití algoritmů a metod, které se snadno dají zpracovat v programovacím jazyce Matlab. Popsán je zde i způsob realizace oživení fontu a prezentace vytvořených výsledků je ukázána na několika příkladech. Dále je pozornost věnována soustavě souřadnic, která je důležitá při řešení geometrických transformací, a dvourozměrné vektorové grafice, která se hojně využívá právě při návrhu a vykreslení písma. Detailněji jsou popsány Bézierovy křivky a také jejich varianty Bézierovy kubiky společně s možnostmi rasterizace vektorové grafiky. Část textu je také věnována důležitému algoritmu de Casteljau. Poslední kapitola se zaměřuje na implementaci v programovém prostředí Matlab, tvorbu křivek, potažmo znaků, a způsoby práce s jednotlivými transformacemi. Zde lze také nalézt ukázky transformací při různém nastavení vstupních parametrů. Nakonec je zhodnocen přínos této aplikace a možnosti jejího dalšího rozšíření.
Knihovna pro efektivní záznam videa v 3D aplikaci
Pospíšil, Petr ; Navrátil, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje knihovně pro záznam videa na pozadí v 3D aplikacích. Podporovány jsou operační systémy Microsoft Windows a Linux. Zaznamenává se obraz i zvuk. Záznam obrazu je podporován v programovacích rozhraních OpenGL, Direct3D9, Direct3D10 a Direct3D11. Obraz lze volitelně komprimovat pomocí MJPG kodeku. Zvuk je zaznamenáván pro celý počítač pomocí rozhraní WaveForm audio, Windows Core Audio a ALSA. Tato rozhraní zaznamenávají zvuky pro celý počítač. Celkem lze zaznamenávat a mixovat až dva zvukové proudy. Výsledné video je uloženo do AVI souboru. Součástí knihovny je i možnost překrytí obrazovky aplikace vlastními textovými informacemi.
Písmová rodina Pagella: rozšíření o arménské písmo
Nazarjanová, Kristina
Bakalářská práce se zaměřuje na rozšíření písma Pagella o arménskou abecedu. Písmo bylo vytvořeno v programu FontForge. Teoretická část práce se zabývá fonty v systému TeX, projektem TeX Gyre a porovnáním rodin písma. Praktická část popisuje proces tvorby arménské abecedy ve čtyřech stupních – řez regular, kurzíva, tučné písmo a tučná kurzíva – a obsahuje prezentaci hotových písem. Cílem práce je přispět k rozvoji rodiny písma Pagella a posunout vývoj arménských písemných fontů.
Písmová rodina Pagella: rozšírenie o skript Hangul
Hamarová, Lucia
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozšíření již existující písmové rodiny TeX Gyre Pagela o korejské znaky definováno bloky Unicode Hangul jamo. V teoretické části práce je zpočátku rozebírána problematika ohledně korejského jazyka a jeho písma - Hangulu. Později je popsána tematika fontu, jeho formátů a jejich použití v systému TeX. A v neposlední řadě analýza dostupných fontů na trhu. V praktické části se nachází návrh a stavba znaků spolu s popisem tvorby fontu v programu FontForge pro řez regular. Na závěr je ukázka vytvořených znaků rozdělených do bloků Hangul Jamo, Hangul Jamo for Compatibility, Hangul Jamo Extended-A a Hangul Jamo Extended-B.
Import G-kódu do Heidenhain řídícího systému
VONDRYS, Petr
Bakalářská práce se zaměřuje na prozkoumání možností začlenění G-kódových sekvencí do řídicího programu CNC frézky v systému Heidenhain a vytvoření ukázkového postupu na gravírování textu.
Aleš Najbrt a jeho místo v českém grafickém designu
SOUKUPOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje zejména osobnosti českého grafického designéra a typografa Aleše Najbrta, zvláště jeho přínosu pro český grafický design, a zasazuje ho do dobového kontextu. Dále pojednává o stručné historii grafického designu se zaměřením na plakát jako formu propagační grafiky. Třetí kapitolou této části je pak historie české typografie od šedesátých let dvacátého století. Praktickým výstupem bakalářské práce je tvorba autorského písma a následně jeho vzorové užití na plakátu. Praktická část obsahuje především popsané postupy tvorby fontu a propagačního plakátu.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Typografie web designu
Uhlířová, Martina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Typografie je jedním z nejdůležitějších prvků dobrého web designu a součást marketingové kampaně. Dobrá typografie vytváří design atraktivnější a vede čtenáře k přiznání důležitosti titulům a samotnému textu. Cílem diplomové práce bude charakterizovat dobrou a špatnou typografii a v závislosti na ní hledat moderní trendy v užití typografie v digitálním prostředí. V teoretické části práce budou popsány základní vlastnosti typografie. Praktická část bude soustředěna na rozlišení tzv. přitažlivé typografie a vizuálního smogu a hledání konkrétních příkladů, skrze které lze demonstrovat trendy typografie web designu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.